Žmonės, kurie sveikai maitinasi

Viskas, kas sveika, yra neskanu – nepaisant šio visiems žinomo fakto, nemažai žmonių visgi ryžtasi atsisakyti čipsų ir leisti dienas distiliuodami sriubą ir žliugindami daržoves orkaitėje.

Šitaip tie žmonės saugo skrandį (idant galėtų damušinėti rytinį šampaną, kai visi kiti jau raitosi nuo dieglių), o jų tolimasis tikslas – būti įrašytiems į Gineso rekordų knygą kaip ilgiausiai išgyvenusiems asmenims. Idealiu atveju – jei pavyktų apdėti Matusalesą – gal ir į kokį šventą pergamentą patektų.

Matusalesas gyveno 969 metus, nes tada dar nebuvo tų visų GMO.

Matusalesas gyveno 969 metus, nes tada dar nebuvo tų visų GMO.

Tai čia viskas aišku, o kas man būdavo neaišku, tai kodėl tie sveikai besimaitinantys žmonės nuolatos šneka apie savo mitybą.
Pvz.: aš kalbu sau ramiai apie čipsus, o jie sako: “Aš anksčiau irgi mėgdavau čipsus, o dabar pažiūrėt į juos negaliu, visai jų nenoriu, nė trupučio, o štai troškinti brauktašniaukšliai kaip skanu, ne tas žodis, valgyčiau ir valgyčiau.”

arba: “nuo tada, kai pradėjau nebevartoti [insert: kas nors skanaus] taip puikiai jaučiuosi, galėčiau vą į tą kalną užbėgti tris kartus, bet dabar nebėgsiu, nes laiko nėra.”

Jums gali kilti klausimas, kodėl aš pati pastoviai kalbu apie tuos savo čipsus, dainuoju odes bomžpakiams ir garsiai sakau žmonėms, kad neverta įsižeisti, jei aš laikau juos mažiau svarbiais už Kijevo kotletą. Galiu jus užtikrinti, kad taip elgtis yra visiškai normalu, nes aš (nustačiau atmetimo būdu) tokia normali, kad esu praktiškai normalumo etalonas ir turėčiau būti laikoma Paryžiuje kartu su metru, Napoleonu ir kitais matavimo vienetais.

Bet dabar ne apie mane, o apie sveiką mitybą

Nauja perspektyva šiuo klausimu man atsivėrė tada, kai perskaičiau Herodoto “Istoriją”. Knygos pradžioje ir pabaigoje yra epizodai, kuriuose, atsižvelgiant į trokštamų nukariauti tautų mitybą, nerekomenduojama su jomis prasidėti.

1. Kai Krezas ruošėsi žygiuoti prieš persus, vienas lidas jam patarė: “O karaliau, tu rengiesi žygiuoti prieš vyrus, kurie dėvi odines kelnes ir kitus drabužius iš odos, valgo ne kiek nori, o kiek turi, nes jų kraštas atšiaurus; jie nevartoja vyno, geria tik vandenį; neturi nei figų, nei kitokių skanėstų. Jei juos nugalėsi, ką iš jų atimsi, kad jie nieko neturi? O jeigu pralaimėsi karą, pagalvok, kiek gėrybių neteksi. Mat, paragavę mūsų gėrybių, grūsis čia, ir negalėsime jų atremti.”
2. Po daugelio metų, kai praturtėję persai ėjo prieš helėnus ir pralaimėjo, vienas iš helėnų vadų – Pausanijas – apsilankė persų stratego – Mardonijo – prabangioje palapinėje: “Pausanijas, išvydęs Mardonijo palapinėje aukso bei sidabro indus bei įvairiaspalvius kilimus, įsakė kepėjams ir virėjams pagaminti tokius pietus, kokius jie gamindavo Mardonijui. Kai jie padarė tai, kas buvo liepta, Pausanijas (…) juokais liepė savo tarnams pagaminti lakoniškus pietus. Kadangi abu pietų stalai labai skyrėsi, Pausanijas nusijuokė ir pakvietė helėnų strategus. Jiems susirinkus, rodydamas į abu pietų stalus, pasakė: ‘Helėnai, aš jus sukviečiau norėdamas parodyti, koks kvailas tas medas: gyvendams tokioje prabangoje, atėjo iš mūsų atimti tokį varganą maistą’.”

Tada supratau, kad žmonės, kurie kalba apie savo sveiką mitybą, nesigiria ir nesiguodžia – jie grasina. Sakydami “Aš mėgstu daigintų šlapiašaknių išrūgas be druskos” jie iš tikrųjų sako “Aš neturiu ko prarasti. Tu neturi man kuo pagrasinti. Iš manęs tu viso labo gali atimti gyvybę, jei pakankamai drąsiai mane pulsi, o jei nepulsi, bijodama prarasti savo sukauptus Kijevo kotletus, vis tiek anksčiau ar vėliau numirsi, o tada aš šoksiu ant tavo kapo, linksmai krimsdamas šlapiašaknį.”

Išpilta šalto prakaito ir apimta baimingos pagarbos, baigiu įrašą apie sveiką mitybą.

Leave a Reply

